Waar de een heerlijk uitgerust aan de dag begint na een nachtrust, is het voor de ander knap vervelend om op te staan. Maar wat is nu het geheim achter een goede nachtrust? Dat verschilt voor ieder mens, maar toch zijn er een aantal basisregels die bijdragen aan een goede nachtrust. In deze blog onthullen we een aantal van deze geheimen aan je. Wil jij ook lekker slapen? Lees ze dan snel door!

Besef dat slapen belangrijk is

Slapen is belangrijk. Besef dat. Plan je dag goed in en neem voldoende nachtrust, minimaal 7 of 8 uur per nacht. Zorg ook voor een ritme en deel je dagen hier goed op in. Je lichaam is gebaat bij ritme en dat zal je nachtrust ten goede komen.

Beweging

Zorg dat je overdag lekker veel beweegt en energie verbrandt. Hierdoor zal je lichaam de slaap en rust harder nodig hebben. Dat zorgt ervoor dat je dieper slaapt en dat je ook eerder in slaap valt. En dat wil jij ook, toch?

Een goed bed

Een goed bed is ontzettend belangrijk voor een goede nachtrust. Klink logisch, zou je zeggen. Maar toch zien we dat veel mensen besparen op hun bed zodra ze deze gaan kopen. Ons advies is om dat niet te doen. We slapen immers flink wat uren in ons leven. Een goed bed is het geld echt meer dan waard.

Tip: Bezoek de slaapkenner in Lisse! Zij helpen je weer heerlijk slapen

Het licht

Onze laatste tip gaat over het licht. Zorg dat het licht gedimd is. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat mensen beter slapen als het donker is. Dus: zorg dat de lampen uit zijn en laat zo min mogelijk licht van buitenaf je kamer binnengaan. Het zal je nachtrust ten goed komen.