Wist je dat je ongeveer 32 jaar van je leven in bed doorbrengt? De kwaliteit van je nachtrust heeft een immens effect op je prestaties overdag. Ik ga in deze blog uitleggen hoe een comfortabel matras ervoor zorgt dat jij deze 32 jaar heerlijk zacht en dromend kan doorbrengen.  

Belang van goede nachtrust 

Onderzoek toont aan dat één op de vijf Nederlanders moeite heeft met slapen. 41 procent van deze wakkerliggers geeft aan dat ze overdag slechter functioneren door het slaaptekort. Dit komt omdat slaaptekort allerlei problemen met zich meebrengt. Een vermoeid gevoel, gebrek aan energie, hoofdpijn en een slechter concentratievermogen. Mensen die een slechte nacht hebben gehad zijn direct te herkennen. Wallen onder de ogen, een verouderde huid, hangende schouders en het vele malen geeuwen per dag. Al deze symptomen van slaaptekort zorgen ervoor dat mensen aantoonbaar slechter presteren.  

De kwaliteit van je slaap is dus heel belangrijk. Met een goede nachtrust begin je de dag met veel meer energie. Je bent vrolijk en opgewekt. Je bent scherp en hebt een beter concentratievermogen.  Als je goed uitgerust opstaat ben je klaar voor een dag waarin je goed kan presteren en veel kan bereiken.  

De essentie van het matras

Een goed matras is essentieel om lekker te kunnen slapen. Een matras wat niet comfortabel is of niet goed ondersteunt zal zorgen dat je langer wakker ligt en lichter slaapt. Een matras ondersteund 80% van je lichaam. Bij zijslapers is het belangrijk dat de wervelkolom in een rechte lijn licht. Ondersteuning bij schouders en heupen is weer belangrijk voor mensen die op hun rug slapen. Om rugpijn en andere klachten te voorkomen is het belangrijk om te kiezen voor het best geteste matras. Comfort is minstens zo belangrijk als de ondersteuning. Vind een matras dat hemels ligt en je zal binnen no-time in slaap dommelen! 

Niet alleen het matras zorgt voor de kwaliteit van je nachtrust. Ook andere factoren zoals de felheid van het licht speelt een rol. Lees daarom ook zeker onze blog: Het geheim van lekker slapen.