Blog over interieur, decoratie en wonen

Inspiratie, Interieur

Dingen die je moet hebben op een woondecoratiebeurs

Opvallen! Dat is wat je wilt doen wanneer je met een interieurwinkel op een woondecoratiebeurs staat. Je moet namelijk eerst de aandacht van beursbezoekers bekijken voordat je pas je eigen prachtige producten kunt showen. We hebben dan ook een klein onderzoekje gehouden op internet en verschillende beurzen om te bekijken wat je minimaal moet hebben. De zogeheten musthaves. Benieuwd naar de musthaves op een woondecoratiebeurs? Lees gauw verder in deze blog.

Informeel en verjonging

Waar je vroeger oudere mensen moest aanspreken met ‘u’ is dat tegenwoordig wel anders. Iedereen wil zo lang mogelijk jong blijven en de term ‘YOLO’ is niet alleen de motto van jongeren. In alle bevolkingslagen en leeftijden staat ‘jong zijn’ hoog in het vaandel. Deze vertaalslag moet ook echt terug te vinden zijn in beursstanden. Kom dus niet aan met statafels en een spandoek maar overweeg bijvoorbeeld om een ontspanning hoek te creëren waar je in een ontspannen sfeer met klanten in gesprek kunt. Wist je bijvoorbeeld dat je een Seatzac kunt bedrukken met je eigen tekst en logo? Een Seatzac bedrukken bij Attentie.nl is een fluitje van een cent en met een gratis proefdruk ben je verzekerd van kwaliteit. Heb je gelijk promotiemateriaal of een relatiegeschenk voor je klant. 

Eenheid

Als je eenmaal der beursstand zo hebt ingericht is het belangrijk dat mensen er bij willen horen. Dit kun je door bijvoorbeeld een eenheid uit te stralen. Hoodies goedkoop bedrukken, zeker het overwegen waard. Dit kan wederom voor een prikkie bij Attentie.nl die al veel meer beursgangers heeft voorzien in hun behoefte. Door met de hoodies een eenheid uit te stralen zijn klanten sneller benieuwd en is de mate van ‘groepsdruk’ hoger. Als zoveel mensen dit goed vinden, dan zal het wel goed zijn. Een fiets kopen is tegenwoordig meer dan alleen de fiets. Mensen willen bij een groep horen die allemaal dezelfde passie heeft en kennis deelt. Deze transformatie geldt ook voor interieurwinkels. Mensen willen weten waar het vandaan komt, ze willen een bijdrage leveren. Ook kennis over materiaal is bijvoorbeeld wat klanten willen weten. Het is een aanmelding bij een hele gemeenschap. Het grootste voordeel hiervan is dat klanten terugkomen omdat ze zich verbonden voelen. 

Geef een reactie